3a Sessió Flippejant FOL (06/07/16)

5 07 2016

1.- Recursos 2.0

Per poder capgirar la classe hem de saber quins recursos disposem, hi ha molts com podeu comprovar en aquest Popplet sobre eines flipped:

EINES FLIPPED

Aquí us deixo una relació de les més utilitzades.

Movenote

Amb Movenote es poden crear presentacions basades en els vostres arxius emmagatzemats a Google Drive o en altres formats, als quals podeu afegir la pròpia imatge en vídeo explicant el que els vostres alumnes poden veure en els documents , tot això a través d’una interfície senzilla i intuïtiva.  Un cop finalitzada la vídeo-presentació, podeu compartir el seu enllaç per correu electrònic amb les persones a les quals va dirigida. https://www.movenote.com/

Movenote for education – Per a Android – Per a iOS

Lino

Tauler de suro virtual. Ideal per a pluja d’idees, propostes, opinions breus i altres. http://en.linoit.com/

Educreations

És una aplicació gratuïta per a pissarra interactiva que permet crear videotutorials. Amb aquesta aplicació podreu gravar el que estigueu dibuixant o escrivint a la vostra pissarra i permet introduir imatges i gravar la vostra veu. Només disponible per a iOS (maig 2015). https://www.educreations.com/
Només per a iOS

Lenso Create

Converteix el vostre dispositiu Android, tablet o smartphone en una pissarra virtual amb gravació de veu i escriptura digital sobre la pròpia pantalla. És ideal per gravar videotutorials de fins a 15 minuts. https://create.lensoo.com/
Lensoo Create – Per a Android – Per a iOS

Thinglink

Permet transformar imatges en gràfics interactius mitjançant la inserció d’una sèrie de punts que contenen informació multimèdia. És una aplicació en línia que permet mostrar imatges, gràfics, il·lustracions, esquemes, etc. , i afegir informació de qualsevol tipus (enllaços, textos, vídeos …), per tal d’enriquir-los, prendre’ls com a eix vertebrador per abordar un contingut o facilitar l’explicació sobre un determinat tema.http://www.thinglink.com/

Screencast-O-Matic

És una aplicació per realitzar screencast (gravació del que passa a la pantalla de l’ordinador). L’aplicació és ideal per fer vídeos curts i és possible treballar sense necessitat d’instal·lar res a l’ordinador ja que es pot accedir a aquesta usant el navegador web.http://www.screencast-o-matic.com/

Moovly

Una mena per crear presentaciones animales,, una barrera entre movie maker i powerpoint, de fácil utilizació. No és com prezi es trata d’altre concepte de presentació amb efectes espectaculars i imatges animades.

 

Activitat: Cal replicar les primeres escenes d’aquesta presentació:

 

 

2.- Taxonomia de Bloom & Flipped Classroom.

 

Ara toca aprofitar aquest component estimulador per fer que vegin la llum noves formes de crear continguts en diferents maneres i formats, farem ús d’eines que facilitin la labor i la producció multimèdia.

Però cal que aquestes tecnologies ens permetin plantejar preguntes i escenaris afavoreixen que l’alumnat pugui demostrar el seu grau de coneixement dels conceptes a treballar. Utilitzant la taxonomia de Bloom per poder treballar els aspectes cognitius, emotius i psicomotriu dels nostres alumnes.

És per això que, a partir d’ara, miraran de fer proves i experimentar amb aquestes tecnologies emergents a les aules. Per fer-ho, us proposo treballar amb apps i amb serveis al núvol que permeten interacció amb l’alumnat, comunicació directa i creació de nous materials.

Aquí us deixo un popplet que ens ajudarà per la planificació de les sessions de flipped en la classe i recursos 2.0  per cadascuna de les fases.

T. BLOOM & FLIPPED CLASSROOM

Aquest gràfic ens proposa el desenvolupament d’una sessió amb el grup-classe:

cronograma

Activitat a realitzar:

Cal fer un Symbaloo sobre els recursos Flipped Classroom que considereu que són més adients per les matèries que esteu cursant com a docent.

Aquí us deixo el meu com a exemple:

https://www.symbaloo.com/embed/flippedclassroom45?

https://www.symbaloo.com/mix/recursosflippedfol

3.- Redisseny d’una acció formativa

amb els recursos 2.0

Un cop concretat (segons la plantilla que us vam facilitar) quin tema curricular voleu utilitzar per a treballar sota el model flipped classroom.

Cal redissenyar la vostra proposta, heu de concretar quins materials seran els “previstos”, també anomenats “materials per a treballar fora de classe” i  què fareu a la classe. Escolliu les eines 2.0 més adequades.

4.- Rúbrica

Un cop realitzada la selecció de les eines i estratègies per al disseny d’una proposta didàctica basada en el model de classe capgirada i disseny de l’activitat., hem de plantejar-nos com serà el procés d’avaluació.

Pel que fa al disseny d’una activitat d’ensenyament aprenentatge, recordeu que primer calia indicar indicar quines activitats o recursos fem servir habitualment.

Aquí ús deixo un exemple: PlantillaFC-Nòmina

Desprès com la redissenyem, tenint els recursos que hem treballat aquest dies:

Aquí us deixo altre exemple: Plantilla2FC-Nòmina

I per acabar, us proposo acabar el procés d’avaluació a través d’una rúbrica

Us deixo uns exemples:

avaluació rúbriques

Exemples rúbricas

Per ajudar-vos en la seva confecció us passo aquest enllaç: RUBISTAR

Altre recurs  és Corubric de Google Drive, us passo un vídeo-tutorial interessant:


 

Advertisements

Accions

Information

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s




%d bloggers like this: